I dare you

image32


I dare you

Så många känslor en bild kan framkalla, så många ord som slipper komma fram just för att man ser en bild. Det är nog som dom säger att en bild säger mer än tusen ord, och om denna bild skulle kunna tala vad skulle den säga? Denna bild säger kankse inte något till er men till mig så ställer den frågor, vems är skon? Varför sitter personen så snett och är det havet man ser?

Skon ser maskulin ut och därför antyder jag att det är en yngre man då märket är Lacoste, Och eftersom det verkar vara havet då man ser en skimmrande yta och den är vågig då sitter mannen antagligen vid vattnet. Vad gör han där? Varför gick denna man till vattnet för att ta denna bild? Dessa frågor är inom mig, fotografiet är svartvit och således gör att mannen har en nostalgisk sida och kanske inte är rädd för framtiden utan mer vill låta den vara ifred då han är rädd för vad framtiden skall bli. Bilden är även nertonad och mörk då det ser ut att vara vackert väder ifall man kollar i havet och således borde detta göra att mannen har en mörk sida. Mannen verkar också vilja fånga fokus på betongen detta tordes göra att han vill inte ha med det vackra eller ljusa och således vara väldigt fast vid sin mörka sida. Den frågan som kommer fram mest just nu är hur länge mannen satt där och om jag skulle gissa så i flera minuter. Jag tror han satt och intog mänskligheten då detta är något som inte händer så ofta för honom.
Den konstiga ställning antar jag är att mannen har en skev bild av verkligheten och lever i en drömvärld som snuddar den verklighet vi alla lever i. Men också att mannen känner att han kan påverka på sitt sätt , i sina tankar och i sina drömmar. Just nu är det tomt i mitt huvud om vad mannen gör och vem han är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0