Vem

Sittandes i duschen med blicken mot avloppet som slukar det varma vattnet som rinner nedför min kropp. Sitter i mörker med endast en ljusstråle från det lilla fönstret som lyser igenom det vita draperiet och betrakar hur vattnet försvinner nedåt genom hålet. Jag undrar varför det verkar så lätt, kanske är det för avloppshålet är till för att svälja vattnet som jag sprutar ned i dens käftar. Men vad är jag till för? Vad är min lott? Vart finner jag min funktion likt avloppshålet fann sin?

För att förstå vad min funktion är måste jag analysera var jag kommer ifrån, vad och vem jag är och vad jag håller på att bli. Vad tillhör jag, var hör jag hemma?

Dessa frågor borde man ställa sig lite då och då, för det är bara en själv som vet vem man egentligen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0