Så är det.

Att välja den man tycker om är och kommer alltid att förbli svårt i dagens samhälle, för det första så för att kunna välja den man tycker om så måste man gilla någon. Man måste tycka om någon minst så mycket att man kan tänka sig dela ens liv med denna kanske bara för ett litet tag. För det andra så måste denna "någon" tycka om en tillbaka och det är där det går åt helvete för de flesta människor. Jag sticker inte under stolen att det har hänt mig själv några gånger, att det har drabbat även andra av mig. Men ifall man har denna tur där dessa båda saker stämmer in och man hittar någon som man tycker om och tycker om en tillbaka så är det bara de själva som hindrar varandra.

Men de folk som just nu söker någon att kunna vara med så hoppas jag att ni inte kommer att ge upp hoppet. Kvittar hur mörkt ni tror att det är eller inbillar er att det är. För det tenderar ofta så att världen hjälper en på traven och "delar" ut "kärlek" eller vad vi vill kalla det till folket. Att världen delar ut någon att älska och att bli älskad av, detta ser jag nog som en självklarhet att någon gång i mitt liv kommer jag hitta den person som JAG är värd och förhoppningsvis som är värd MIG. För ett tag sedan trodde jag att jag hade hittat en sådan person, men det verkade som att jag hade fel. Jag ångrar inget och jag försöker bara minnas de ord som jag själv har intalat mig så många gånger för.

"Jag har inte ofta fel, men när jag har det är felen ofta stora."

Ifall jag även har fel inom detta område så är det återigen ett stort fel. Men jag ångrar inget jag har sagt eller gjort för att livet är meningsfullt eller för meningslöst för sådana saker. Och som avslutning vill jag önska alla mina vänner att dom ska hitta den person som DOM är värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0