Celibat

Idag ska jag faktiskt tala om något ovanligt och för mig intressant. Det är så att jag har under de senaste månaderna valt att leva i celibat, avhållsam från all sexuella aktiviteter där jag ska spara den sexuella energin och lägga den på annat. För mig är detta egentligen ett test för att se ifall jag kan vara totalt avhållsam när det gäller sex och onani och för att se hur effekterna av detta blir. Effekterna så här långt är inte direkt märkbara, ibland blir man lätt frustrerad och vet hur man skulle kunna lösa detta på både det ena eller andra sättet. Tyvär är ju läget som det är och jag har bara mig själv att skylla, men jag tror också att jag har hittat ett starkare jag i mig för ibland så känner jag mig större och starkare i själen. Jag har även läst att ju längre avhållsam man är desto vanligare blir det att man får orgasm i sömnen då detta ska vara kroppens reaktion på avhållsamheten fysiskt, men detta har inte hänt ännu.

Det svåraste som har hänt var när jag inte sov ensam, utan hade besök då fick jag verkligen kämpa för att hålla mig så neutral på det sexuella planet som möjligt. Även dagarna efter var riktigt svåra då fantasier gärna kommer än går, men jag har också lärt mig mer om min egen kropp och fått en större kontroll samt en större förståelse för den. Jag anser att man borde testa detta men inte i en allt för lång period, för man får faktiskt perspektiv om sin kropp och sina tankar. Jag har som mål att kunna hålla ut in till nästa år, det blir väl att man onanera till smällarna av raketer.

Fotnot: Celibati behöver inte innebära att man är avhållsam från onani men i mitt fal så gör de det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0