Tack Shakespeare, ja tack Shakespeare.

image47

Sittandes på golvet i toaletten med huvudet nedstoppad i toalettstolen, hostande och flåsande efter en kaskad av innehållet kommit upp. Den äckliga smaken i munnen som får mig att spotta flera gånger, usch jag hatade verkligen att spy. Torkar bort tårar från ögonen som alltid uppstår vid de få tillfällen jag spyr, jag känner att det är dags igen men lyckas hålla inne den. Känner den äckliga smaken av syra då maginehållet  tog slut efter första uppstötningen, en baguette och fyra mackor är ingen direkt höjdare att leva på. Ja, jag får väl skärpa mig, äta mera och bättre, bli bättre... Ja tankar om att bli bättre blandas med bilden av det bättre, samtidigt vill en ny kaskad upp och denna kan jag inte stänga ute. Buddha var en allt för rolig person som sade att allt är ett lidande, kunde han inte sagt att allt var bra? Skulle det spelat någon roll i detta ögonblick, jag vet inte men när man sitter vid toalettstolen så är det inte direkt relevant ifall det skulle eller inte, det bara är så. Ångesten, meningslösheten och den självklara lösningen får mig att må direkt illa, ja kärleken får min mage att göra uppror och ställa till det i mitt sinne. Nej, ska aldrig spy igen! Men ändå tankar, frågor och åter frågor utan svar blandas i huvudet med en sång, eller ja sång är att ta i då det är endast en mening av sången som spelas och spelas inom mig. "Vad skulle du säga ifall jag sade att jag älskade dig? Skulle du ändra , skulle du komma eller se kärleken i mig?" Samma meningar spelas upp i mitt huvud tills jag förtränger dom och börjar sjunga på en annan låt som handlar om bilder i solen och att välja vägar i livet. Nej fan, sova, drömma och sen aldrig vakna. Tack Shakespeare, ja tack Shakepspeare.

Kommentarer
Postat av: AUTONOM

Mång en gång har man skådat sitt eget nollpunkt i toaletten, självförakt och självömkan spränger på medan spyor sköljer. Alltid samma tankar, nu skall man ändra sig, nu skall allt bli ljust och ljuvt, man tittar kanske på någon intetsägande film för att inte reta känslorna för mycket eller läser något tecknat som kan få en att skratta bort mörkret, eller Shakespeare,
man sover, drömmar, verklighet och önskar beblandas, man vaknar, och så? Vad skall ändras egentligen? Ingenting annat är ändrat, man har bara fyld själens hunger med sprit ( eller vin och leverpastej....), och den är knappast mätt, men efteråt blir man nöjd ett lite tag bara för att man inte känner för att kräkas mer, sanningen i toalettstolen är borta, det finns ingen genväg och om inte något utanför en själv, eller man själv för mår att ändra något utanför en själv, så ändras inget inuti och man vill fortsätta att gå i en cirkel. Om man törstar efter kärlek kommer den sällan för man orkar sig själv och kan utlämna sig själv som man är, utan filter, utan censur.

Postat av: Mediadrev

Även i kommentarer är du enastående, eloge!

2007-12-13 @ 22:31:45
URL: http://mediadrev.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0