"Sen när har svenskar varit diskriminerade på något sätt?"

"Sen när har svenskar varit diskriminerade på något sätt?"

Då enligt denna parafrag som man kan se i mitt förra inlägg ska man främja kulturer och då även svensk kultur.

Jag citiera en skolbok om invandring som är godkänd av staten
" Många menar att vi inte har råd att ta emot så många flyktingar i Sverige och att våra arbetstillfällen i Sverige är hotade.
(ganska logiskt då vi tar in fler och fler invandrare och skappar mindre jobb till svenskar) Det finns även folk som menar att den svenska kulturen och den svenska särarten är hotad! Är det så? Är det inte istället tvärtom? - Att vi får ett berikat mångkulturelt samhälle, med nya ideer som hjälper Sverige att utvecklas mer?"

Då denna skolbok och den svenska staten tydligen vill är att man ska späda ut den svenska kulturen, men då främjer man inte den och låter den utvecklas själv. istället ska tycker dem att vi ska ha en soppa av fler olika kulturen en så kallad multikultisoppa. Då detta är redan bevisat att vi inte främjer den svenska kulturen och då borde detta vara ett solklart lagbrott.
Då kan jag även passa på att citerar vår statsminister Fredrik Reinfeldt när han besökte en skola i Ronna, " Ursvenskt är bara barberi"
Då inte det uttalandet heller främjar den svenska kulturen och verkar snarare som ett hets mot de svenskar som tror på en stark svensk kultur och kan nästan ses som hets mot folkgrupp.

Det främjer inte svensk kultur. Och alltså diskriminerar det som har med svenskar att göra.

Men då nu på senare tid har vi ganska bra exempel på hur svenskar har diskriminerats vid arbetstillfällen. Då polisen nu vill ha mest invandrare och kvinnor så har de som inte klar svenskproven som har varit invandrare ändå fått gå vidare i polisutbuldningen och då får svenskar som har klarat proven stå över utbuldningen. VIll ni ha en polis som talar dålig svenska? Det vill inte jag.

Då kan vi ta ett unikt exempel där dessa två flickor fick ersättning för att dem vägrades komma in på en skola de hade sökt fast dem hade tillräckligt höga intagningspoäng fick dem stå tillbaka mot invandrare som inte hade fullt ut så höga poäng. Dessa flickor fick ersättning i form av pengar, men det år av utbildningen kan man aldrig betala tillbaka.


Nu kan jag även passa på vad MIN skolbok säger om själa rasister som är öppna.
Jag citerar
" Man går klädda i amerikanska arméjackor och militärkängor, deras rakade huvuden har sitt ursprung i England och deras favoritmusik brukar ofta vara "heavy metal". De har nazistiska hakkors tatuerade på kroppen och ropar Sieg Heil, som en hyllning till historiens värsta folkmördare, Adolf Hilter (de som skrev boken verkar inte känna till Stalin,Lenin eller Mao)
Liksom många andra svenska ungdomar är de förtjusta i amerikanska hamburgare, italienska pizzor och turkiska kebabrätter. Så värst "svenska" är de alltså inte. Ropen om att bevara Sverige svenskt är ofta bara en dålig förevändning för att använda det våld de lärt sig i form av karatesparkar, en förtelese som dessutom importerats från Asien."

Okej att jag egentligen måste gå igenom detta är bara sorgligt, då den drar en grupp så kallade skinheads för rasister och på något sätt kommer nazister in i bilden när vi pratar om rasister. Sjävla ordet rasism bygger på att man tror på raser, men då inte att man tycker någon ras är "bättre" än någon annan.

Det hur en "rasist" ser ut är bara en sterotype och de generaliserar så oehört mycket att det inte är sant. Jag citerar ett stycke om invandrare

" Dock tycker vissa finna att alla invandrare stjäl, men det är självklart fel att generalisera så, för det finns även bra och dåliga invandrare precis som svenskar"

Då är det inte okej att generalisera men om det gällar rasister så är det okej. Jag lyssnar inte på heavy metal då jag anser mig själv som en person som tror på raser och jag har inte några tatueringar med nazistiska symboler, det har inte någon annan jag känner som delar mina åsikter heller. Då Adolf dödade "6miljoner" judar medans Mao dödade ca 80miljoner människor är en liknelse som aldrig kommer fram. Och varför ska inte "rasister" äta pizza,hamburgare eller kebab? Det är väll inte i maten som skapar vårat synsätt? Man blir aldrig fullt ut svensk man födds svensk. Att bevara Sverige svenskt är att man vill att Sverige ska tillhöra det svenska folket och inte anpassas efter de som kommer in hit. Jag har aldrig slagits i mina politiska ändamål då jag tycker det är fel, men man kanske borde dra en paralell över hur AFA gör mot "rasister" och oliksinnande. Jag känner inte heller någon som går ut och "slår invandare" för att dem är "rasister"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0