Tvärs över mon

Jag kan hantera en såg jag kan yxa en båt jag kan ro.
Jag kan klara mig själv jag kan koka min mat jag kan sy

Då kom det en kvinna tvärs över mon
Nån stanns i mitt inre hon slog an en ton.
Jag föll som en fura då på hennes kropp
Läppar som eld å en sammetslen kropp
Som jag plocka å sparade djupt i mitt sin

Jag e man du e kvinna så nu tar jag din oskuld å går.
Du ska föda mitt barn som en dag ska ta över vår gård.

Det va hon som en gång kom kvärs över mon
Det va hon som i mig en gång slog an en ton
Hon gav min sin vännskap liksom hennes kropp
Hennes läppar var heta hon skängte mig hopp
Som ett styrkne tungsinnet över
Som över mig kom

Vill du stanna hos mig vill du dela mitt bröd och mitt hus.
Vill du dela min tid till dess vi skall multna i jord

Det va hon som en gång kom tvärs över mon
Det va hon som en gång i mig slog an en ton
Hon gav mig sin vänskap liksom hennes kropp
Hennes läppar va heta hon skängte mig hopp
Liksom styrknene tungsinnet över mig kom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0