Jeopardy

När man ligger här själv så börjar man fundera och det man egentligen funderar över är döden och livet. Det är så sant som dom sade i serien Millennium att människan ser livet och döden i allt vi gör, så detta är inget undantag. Men det mellan livet och döden, alltså själva "livet" ( nu räknar jag livet som början och dödet som slutet). Mina tankar vandrar runt till saker som jag vill få gjort i livet så som att resa och vidare men även att skaffa barn. Tankarna stannar ganska länge vid tanken på att skaffa barn, för när man vill skaffa barn så vill man oftast göra det men någon man är kär i och älskar. Men hur vet man när man älskar någon?

Hur vet man när man älskar någon?
Frågan är lika djup som den kanske är korkad. Är det pirret i magen som gör att man vet man älskar någon? Eller är det mer? Är det hela att man tänker på person jämnt och man blir glad av det? Själv har jag inte en aning, mer än att man har kännt båda saker jag har nämnt. Men vad betyder dom? Så många frågor och så lite svar, kanske är det så att den bästa filosofen ställer frågorna men ger inte svarna? Ännu en fråga att besvara.

Men om man nu älskar någon hur vet man då när man ska uttrycka själva kärleken? Jag menar självklart oralt (ord) som "Jag älskar dig" eller någon annan klyscha, nu kanske de flesta tänker att detta kommer av sig själv men gör det verkligen det? Är det kanske inte avsaknaden av det själva ordet som tvingar fram en sådan mening. Och där partnern känner pressen att något måste sägas tillbaka och nämner samma mening fast man kanske inte menar det? För mig är "Jag älskar dig" en väldigt laddad och känslig mening, där den kan betyda så mycket och på senare tid har den blivit överanvänd och därför något man tar lätt på. Men för mig är det inte så, för mig betyder detta något. Så hur vet man när det är rätt tillfälle att säga "Jag älskar dig"? Och hur vet man när man älskar någon?

Så full av frågor men inga svar, jag är som ett vandrande jeopardy, där jag ställer frågorna och ni svaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0