Kunskapens väg år således inte er väg.

Det är med stor vemod och sorg jag skriver detta inlägg för nu har även ännu ett parti förespråkat kvotering för kvinnor och invandrare. Det är med sorgsna ögon och tungt hjärta jag ser på mitt land där kunskap kommer i andra eller tredjehand efter etnicitet och kön. Idagens sydsvenska så kan man läsa om det nya moderatpartiet som börjar likna mer och mer ett Mona Sahlin inspirerat socialdemokraterna. Deras första meningar börjar bra där dom skriver;

"Enligt senaste partiprogrammet får kön, etnicitet och sexuell läggning inte begränsa människors livschanser."

Men efter detta så slutar det ifall man kan läsa mellan raderna.  De nästföljande styckena svider likt frätande syra mot min själ och min livsglöd. Där jag nu kommer förstå att jag kommer försummas av två saker, den första för att jag är man och den andra för att jag är svensk. Dessa folk, svenska folkets ledare som ska göra det bästa för Sverige och det svenska folket vill att vi, svenskar ska stå tillbaka för två saker vi inte kan hjälpa. Det moderaterna säger är detta;

"En viss andel centrala partiposter ska reserveras för kvinnor och invandrare."

Det är så motsägande mot sitt första stycke att jag nästan får tårar i ögonen, "kön, etnicitet och sexuell läggning inte begränsa människors livschanser." Men då frågar jag eder varför försämrar ni då mina livschanser på grund av mitt kön och min etnicitet? Och varför ska ni kvotera in människor i era centrala partiposter? Spelar inte kunskap roll!?

Kunskapens väg år således inte er väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0