Modernism

I natt skulle jag kunna skriva hur länge som helst känns det som, men jag skiter i det och lägger ut en dikt från ett arbete. Dock är jag inte nöjd men den funkar :)

Gudagåvan

Tänk att kunna böja tid och rum
Kunna härska över då och framdtid
Kunna se vad som hända skall,
men ändå veta vad som har hänt.

Besöka alla forna sägner och se,
världen skapas framför dig.
Allt detta vore likt det guld,
som kung Midas skapar från sina händer,
Men ack lik den förbannelse som uppstår från hans begär.

För i ivern att se allt, inget nytt vill komma
Och när nyfikenhetens stjärna slocknar
och rasar över oss på himmelen,
även vi får känna samma sak som kung Midas kände,
även vi får se elden falla,
vattnet lyfta och
jorden skaka av vår verklighet som omkullkastas.

Tänk att kunna böja tid och rum

Om jag följer med till din värld, följer du med till min?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0