Låt er vilja ske Gudar.

Solen jagar månen
havet slår mot stranden
utanför styr fånen
och verklighet rinner som sanden

Droppar mot samma berg
ruiner omger själen
blodet är erans färg
vi har nu alla, blivit trälen

Kulturen är död
trumpetaren hurrar
Ingen skålar i mjöd
jag ligger ned och undrar

Träden växer utan rot
naturen föder allt utom sig
för världen ses ingen bot
allt hänger nu på dig.

---------------------------------

Demoner kom
ta mig, bli mig
Sluta fly från ödet
livet lek med döden.


En bön till utdöda Gudar
Gudar må ske er vilja, låt ödet spela oss i era händer och låt detta skapa beviset på eran storhet. Låt mig som er tjänare utföra era storverk, låt mig ledas utav er till ändlösa stigar för att förkunna det som jag tror på och det som ni står för. Låt mig stå fast i tro och handling, låt mig aldrig underkasta mig någon annans vilja som skiljer sig från min tro och min väg. Ge mig inte mod, ge mig inte krafter utan lita på mig och min tro, låt mig misslyckas för att sedan lyckas. Låt mig se världen med klara ögon, mina egna ögon och låt mig vackla så att jag sedan kan stå på egna ben. Låt mig leva livet och ge mig aldrig något utan få mig att inse att det är jag som måste göra något och ingen annan. Det är endast jag som ska visa mig stark och jag ska inte visa mig svag, jag ska inte skylla eller be om saker utan jag ska bli arg, arg på mig och ingen annan. Jag ska lägga bort mina brister och växa för att nå fulländning, låt er vilja ske Gudar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är konstigt för även fast jag inte alls har samma åsikter som du så gillar jag nationalromantiska dikter, jag gillar dramatik och jag gillar en enskild människas vilja. Jag kanske är som du en gång sagt, en hycklare med dubbelmoral.. men då står jag för mitt kast

2008-08-26 @ 22:17:06
URL: http://sopravvivo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0