Stycke ur min novell

[...]
Han såg den isande blicken hans vän fick i sina ögon när namnet nämndes och han kunde känna plågorna som vreds inombords på honom. Han kände igen smärtan och han visste att den isande känslan som just nu fick hans väns nackhår att resa sig hade han själv haft för några månader sedan, kanske var det ett smärtsamt vetande som skapade den isande kylan eller endast en mänsklig avikelse i sin tro på sig själv. För han hade blivit bortvald precis som jag trodde jag skulle bli en gång, den stora skillnaden här var att jag inte blev bortvald och fick min lyckas dam till slut. I vilket fall som helst såg jag skådespelet brytas ut från en lättsam komik till en drama på några få sekunder och spänningen i rummet förändrades drastiskt och alla utom två kände den. Hon som lekte med honom och han som försökte dölja den, ett falskt leende och skapande av något som skulle vara ett skratt avslöjade kylan han kände ännu mer men trots det fortsatte scenen och allt jag kunde göra var att glo fånigt. Jag knackade på personen som låg i mitt knä och försökte uppmärksamma henne om det som skedde men hon visste redan och jag visste att hon hade känt av kylan sedan länge. Återigen fick jag ögonkontakt med de mörka isande ögonen som hade för en stund sedan varit så varma och vänliga, allt förändrade på grund av ett namn och minnena av namnet. Hon lekte med honom och gav honom allt det han ville då hon själv i detta ögonblick hade blivit nekad av namnet och dess person, hon sökte en ersättning och han kastade sin kropp framför hennes ögon och bad nästintill om att bli utnyttjad. Ja kärlek kan få en att göra konstiga saker var allt jag tänkte innan jag böjde mig fram för att kyssa kvinnan i mitt knä.
[...]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0