En fallen soldats sista strid

Jag började med tanken att alltid ha med lugnt och stilla i tredje meningen men släppte det efter ett tag därför har jag skrivit in meningar som ersätts med det för att fylla den viljan i mig.

livet

En fallen soldats sista strid

Jag ber en ensam bön
att få leva i frid
andas lugnt och stilla
som en soldat mellan strid

men mitt essen vägrar lyda
ser min hjälm så blank
mitt vapen är lugnt och stilla
dryper än av blodig stank

Skrik ekar i mina öron
om nåd, om död och liv
det kom lugnt och stilla
som ett hugg från min kniv

Jag såg i hans ögon
livet som försvann
föll lugnt och stilla
mot marken som brann

Jag minns än dess färg
marken som dränkts i blod
fåglar som festade        ( allt så lugnt och stilla )
jag som där dumt stod

Mina ögon kanske inte ser
men drömmar gör det än
svettig jag vaknar        ( låt det bli lugnt och stilla )
saknar dig, min vän

Sittandes nu på min säng
dricker vin för att glömma
mörkret smeker min kropp    (mörkret smeker lugnt och stilla )
vill bara sluta drömma

åkte mot fronten
tillsammans vi drog
Barbarossa dog lugnt och stilla
nu ligger du i en skog

Din dotter frågar ofta
hon minns knappt dig
en soldat av riket            ( du såg ödet lugnt och stilla )
vann hjältedöd i krig

Medan andra skäms i tystnad
min låga brinner klar
vi ses som monster                          ( jag lever lugnt och stilla )
men min tro är allt som finns kvar

Med minnet av dig kamrat
ger styrka och mod
dina ord ekar än                             ( inget är lugnt och stilla )
bland oss som delat ditt blod

Dom bankar på min port
jag gömmer lilla Sarah
tror min tid är kommen              ( möter döden lugnt och stilla )
hör dom tagit med en snara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0