Nya nyanser av ord

205451-1

Sömlösa nätter , var natt ännu en utmaning, frågan är inte om jag kommer att somna utan när, tankar drar iväg med mig och jag ber till gudar, profeter och mina egna själar att bara låta mig blunda och sen somna. Vart jag än är känner mig aldrig hemma. Föraktad, hatad och även ratad, jag är samhällets bottenslafs där status symbolen är blodet från min hals. Jag spelar den dödsdömdes kort, men det är inte vad för kort man har som spelar roll utan hur jag spelar dom, lägger upp mitt liv, raserar mina vägar bygger broar och sedan kämpar för att nå dit jag vill annars blir allt skit för en kort minut i total arrogans. Bluffar mig fri, höjer insatsen och helt plöstligt står jag där på knä och väntar på det sista hugget men återigen räddas jag av det sista kortet. Äss i rockarmar och skrattande leende, nej förlåt mig jag måste börja stå på egna ben och sluta fly bakom skådespel av skratt och välmående, ni vet ingenting för inget jag visar, kan fortvarande inte sova för jag tänker på hur allt skulle kunna vara, undrar varför det inte är så men hoppas och längtar för mitt hjärta brinner, jag vet att lågan inte kommer tystas av ord som jag frambringar. Ibland är jag bara trött, längtan av något annat får fäste i min kropp, ekandet av skrattet sätter sig i mitt bröst och värmer i några få korta sekunder tills minnen av det stora, de mål man bygger upp saknar slagkraft och jag fövandlar tid till nostalgi, drömmarna saknar skotten av hunger från mitt inre och mitt inre saknar vrålet från vargarna som gått i ide. Undrar vart vi är på väg, alla lever för sig själva och jag är inte bättre utan även jag väntar på att andra ska ta första steget till förändring, även jag är fåret i herdens flock som inte prövar sina egna stigar och tror att friheten är lika med njutelsen men jag frågar mig själv vad hände med den gamla agitationen för allt jag ser idag är spillror av förlorade världar i samveten som bara kärvar. Jag kanske bara flummar runt, men får inte glömma att i drömmar skapas framtiden så låt mig sova och drömma, jag vill se den nya styrkan inte ruiner av den gamla kyrkan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0